M e R S i N   M e V L a N a   R a D Y o S u

~ Hakkımızda ~ Radyo Playeri ~ Radyomuza Destek Veren Firmalar ~ İletişim ~ Radyo Kodu ~

                            

 
 Mübarek Mevlid Kandiline Kaldı
 
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Sahabe, tabiin ve tebei tabiin döneminde,
Konudaki Cevap Sayısı
0
Sonraki
Sonraki Konu
Konuyu Açan Kişi
admin
Görüntülenme Sayısı
1477
Önceki
Önceki Konu
Gönder  Cevapla 
 
Değerlendir:
  • 1 Oy - 5 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sahabe, tabiin ve tebei tabiin döneminde,
admin 
Administrator

Üye Bilgileri

Üye no: 1
Kayıt : Jun 2012
Rütbe : Administrators
Mesaj Sayısı : 9,409

Rep Puanlaması

Rep Ver:

Mesajlaşma Bilgileri

Mesaj: #1
Sahabe, tabiin ve tebei tabiin döneminde,
Mütevatir hadisleri inkar etmek küfürdür !

Sahabe, tabiin ve tebei tabiin döneminde, yalan üzere ittifak etmesi mümkün olmayan bir topluluğun Resulullah'dan rivayet ettiği hadislerdir.

Mütevatir hadislerin Resulullah'ın ameli olan sünnetlerden misali pek çoktur. Mesela Peygamber efendimizin namaz kılma, oruç tutma ve hac etme şekli mütevatiren bizlere gelmiştir.

Mütevatir sünnetlerin Resulullah'ın sözü olan türüne örnek İse şu hadis-i şerifi zikretmek mümkündür:

Hz. Ali Resulullah'ın şöyle buyurduğunu söylemiştir:
"Bana yalan isnad etmeyin. Kim bana karşı yalan uydurursa o kimse cehennem ateşine girsin.” [1]
Abdullah bin Amr'İn rivayetinde bu hadisin metni:
"Kim kasıtlı olarak bana karşı yalan uyduracak olursa, cehennem ateşinde yerini hazırlasın, " [2] şeklînde;
Abdullah bin Abbas'ın rivayetinde ise:
"Benden bildiğiniz dışında hadis nakletmekten kaçının. Kim kasıtlı olarak yalan uydurur da bana isnad edecek olursa cehennem ateşinde yerini hazırlasın” [3] şeklindedir.

Bu hadis-i şerif, Cabir bin Abdullah [4] Enes bin Malik, [5] Ebu Said el-Hudri, [6] Abdullah bin Mes'ud, [7] Ebu Hureyre [8] Mürre [9] Kays b. Sad b. Ubade, [10] Seleme bin el-Ekva, [11] Ukbe bin Amir, [12] Zeyd bin Erkam, [13] Halid bin Arfada [14] Muaviye bin Ebu Süfyan [15] Muğire bin Şu'be [16] Zübeyir bin Avam [17] gibi, çokça sahabeden rivayet edilmiştir.

Tirmizî bu hadisin Ebu Bekir, Ömer, Osman, Said bin Zeyd, Amr bin el-As, Büreyde, Ebu Musa el-Ğafiki, Ebu Umame, Abdullah bin Amr el-Mukan-na ve Evs es-Sakafi tarafından da rivayet edildiğini zikretmiştir. [18]

Mütevatir Hadis île Amel Etmenin Hükmü:

Mütevatir hadis ile amel etmek farzdır. Çünkü Resulullah'dan geldiği kesindir. Zira tevatür yolu ile gelişi Resulullah'a nisbetinin doğruluğunu ortaya koymaktadır. Bu nedenle ittifakla mütevatir olan bir hadisi inkar eden dinden çıkmış olur.

Alimler bir hadisin mütevatir olması için, en az kaç kişinin onu rivayet etmesi gerektiği hususunda farklı görüşler ileri sürmüşlerdir: Bazıları beş, bazıları oniki, bazıları yirmi, bazıları kırk, bazdan yetmiş, bazıları ise üçyüzon küsur kişinin her rivayet zincirinde rivayet etmesi gerektiğini söylemişlerdir.

Ancak belirli bir sayı üzerinde karar kılınması doğru görülmemektedir. Zira ravilerin durumlarının da dikkate alınması icab etmektedir.

Dikkat edilmesi gereken bir nokta da şudur: Sahabe-İ kiram, tabiin ve tebei tabiinden sonraki dönemlerde hadisin çok kişiler tarafından rivayet edilmesi, hadisi mütevatir hadis derecesine ulaştırmaz.[19]

[1] Buharı, Kit. İlim, bab: 38; Tirmizî, Kit. İlim, bab: 8, hn. 2660, Kit. Menakib, bab: 20, hn. 3715, îbnMace, Kit. Mukaddime, bab: 4
[2] Buharı, Kit. Enbiya, bab: 50; Tirmizî Kİt. İlim, bab: 123, hn. 2669; Müsned İmanı Ahmed, c. II, sh. 59, 171, 202, 214
[3] Tirmizî, Kit. Tefsir, sûre, 1, bab: 1, 2951; Darimi, Kit. Mukaddime, bab: 25
[4] İbn Mace, Kit. Mukaddime, Bab: 4, 33; Darimi, Kit. Mukaddime, bab: 25; Müsned İmam Ahmed, c. III, sh. 303
[5] Tirmizî Kit. İlim, bab: 8, hn. 2661; îbn Mace, Kit. Mukadime, bab: 4, hn. 22; Darimi, Kit. Mukaddime, bab: 25; Müsned İmanı Ahmed, c. III, sh. 98, 113, 116, 166, 167, 176, 209, 223, 278, 280; Buhârî, Kit. İlim, Bab: 38
[6] Müslim, Kit. Zühd, bab: 72, hn. 3004; İbn Mace, Kit. Mukaddime, bab: 4, hn. 37; Müsned İmam Ahmed. c. III, sh. 39. 44, 45, 56
[7] Tirmizî, Kit. Fiten, bab: 70. hn. 2257; İbn Mace, Kit. Mukaddime, bab: 4, hn. 30
[8] Buhâri, Kit. Edeb, bab: 109; İbn Mace, Kit. Mukaddime, bab: 4, hn. 34; Müsned İmam Ahmed, c. II, sh. 410, 413, 469, 519; Buhârî, Kit. İlim, bab: 38
[9] Darimi, Kit. Mukaddime, bab: 25
[10] Müsned İmam Ahıned, c. III, sh. 422
[11] Müsned İmam Ahmed, c. IV, sh. 47
[12] Müsnetf İmam Ahmed, c. IV, sh. 156, 201
[13] Müsned İmam Ahmed, c. IV, slı. 367
[14] Müsned İmam Ahmed, c. V, slı. 292
[15] Müsned İmam Ahıned, c. IV, sh. 100
[16] Buhârî, Kit. Cenaiz, bab: 34
[17] Buhârî, Kit. İlim, Bab: 38
[18] Tirmizî Kit. İlim Bab: 8, hn. 2660
[19]Hasan Karakaya-Fıkıh Usulü


10-21-2012 10:44 AM
Tüm Mesajlarını Bul

Gönder  Cevapla 



Sahabe, tabiin ve tebei tabiin döneminde,
Mesaj SecenekleriOnceki - Sonraki KonuAra / BulYer İmleri
Önceki Konu
Sonraki Konu
Digg thisPost! AddPost to del.icio.us Bookmark Post in Technorati Addblinklist AddMongolia AddNetscape Newsvine Ekle Stumble



    »»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
    sağlık hakkında bilgiler



    Türkçe Çeviri :
    MyBB Türkiye, Powered by MyBB, © 2002-2013 MyBB Group